zaterdag 13 oktober 2012

Evaluatie

En dan zijn we alweer een week thuis! Mijn hoofd daarentegen zit nog in Florida, wat hebben we toch genoten!

"Dat doe je zo'n klein kind toch niet aan, zo'n verre reis!" "Zonde van je geld, hij herinnert zich er later niets meer van." "Waar blijft Ruben dan?" Een greep uit de reacties toen we besloten hadden naar Florida op vakantie te gaan. Maar ook: "Dat zou ik ook wel willen met die van ons!" of "Je hebt groot gelijk, genieten nu het kan!"
En wat vinden we er zelf van? Als ik morgen weer kon, ging ik weer. Het is zo goed gegaan! Ik wist dat Ruben het allemaal wel aan zou kunnen, ook al zouden het veel indrukken zijn. Spannender vond ik de vliegreis en het tijdsverschil, maar wat heeft hij ons verrast. De vliegreis verliep zeer voorspoedig en hij heeft zich ongelofelijk goed gedragen. En dan het tijdsverschil. Tijdsverschil? Niets van gemerkt!

Het was een bijzondere vakantie. Bijzonder omdat we zoveel hebben gezien in dat prachtige deel van Amerika, maar ook bijzonder om met onze kleine jongen zo'n andere omgeving te ontdekken. En bijzonder om dat door de ogen van een kind te mogen doen. Spaceshuttles? Leuk, maar de hagedisjes zijn leuker. Cruisen naar de Bahama's? Kijk eens naar de meeuwen die met de boot mee vliegen!
Ook bijzonder vond ik het om Ruben te zien groeien. In eerste instantie alles spannend vinden (dolfijnen, zwemmen in een zwembad, met blote voetjes op het strand, pootjebaden), maar naarmate de vakantie vorderde steeds dapperder worden met als hoogtepunten: het knuffelen van Mickey en Minnie Mouse en Pluto, pelikanen voeren, het aaien van twee kleine alligators, naar de dolfijnen zwaaien, in het zwembad kopje onder gaan, zonder hulp zwemmen met de zwembandjes om en meedansen met de muziek op Mallory Square terwijl iedereen toekijkt.

De vraag die ik veel heb gehoord afgelopen week: "Wat was het leukste van deze vakantie?" En mijn antwoord: "Ik weet het niet. Alles was leuk!" Okee, bijna alles. Freeport viel tegen, maar dat kwam door de regen en later op de dag werd het een stuk leuker met de zon en muziek. En halverwege de Keys viel het hotel erg tegen, maar dat had ook te maken met het feit dat Ruben zich niet lekker voelde en we ons daar toch wel een beetje zorgen over maakten.
Maar Nassau was geweldig! Schitterende boottocht, prachtig eilandje in de buurt en een leuke stad! De dolphin encounter was geweldig (al zijn de meningen verdeeld)!
Orlando was geweldig! Dat gezicht van Ruben toen hij Mickey Mouse zag! En mijn gezicht bij The Wizarding World of Harry Potter! En het gezicht van Ruben bij de orkashow in Seaworld! En het gezicht van Robert toen hij boterbier proefde! En nogmaals mijn gezicht in de John Lennon Room! De schildpad die we voor het huisje aantroffen! De logeerpartij van Anouk en Emile!
St. Petersburg was geweldig! Wat een leuke pier en een heerlijk ouderwets hotel! De pelikanen die gewoon voor je neus bleven zitten! De wilde dolfijnen bij de pier! Het voeren van de pelikanen!
Clearwater Beach was geweldig! Superboottocht met Little Toot en de springende dolfijnen! Prachtig strand en heerlijke zee en ook al zo'n leuke pier met pelikanen en dolfijnen!
Everglades National Park was geweldig! Die airboattour en hoe hij door het water driftte! De alligators die we daar in het water zagen! En natuurlijk het vasthouden van de alligators en Ruben die ze aaide!
En dan Key West! Heerlijke sfeer, heerlijk weer, fantastisch hotel!

Het was een topvakantie!

2 opmerkingen:

  1. als ik het zo lees klein of groot hebben jullie een waanzinnige vacantie gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ellen, Super verhaal heb je er weer van gemaakt, ik krijg kippenvel als ik het lees, hoe jullie samen zo van elkaar genieten.... Blijf dit doen, het zijn vaak de kleine dingen die het doen...

    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk als je een bericht achter laat!